שישה בדואים בהם מורים נעצרו לאחר שהצטרפו לדאעש

    קובי פינקלר No Comments on שישה בדואים בהם מורים נעצרו לאחר שהצטרפו לדאעש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי בשיתוף ימ״ר נגב במשטרת ישראל, עצרו באחרונה שישה מתושבי היישוב חורה שבנגב, לאחר שעלו כתומכי ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" (דאע"ש). בין העצורים – ארבעה מורים בבתי ספר בנגב.

    במסגרת החקירות עלה כי החשודים לקחו חלק במפגשים חשאיים, בהם עסקו במשנת דאע"ש, חלקם פעלו להפיץ את רעיונות הארגון בקרב בני משפחתם, חבריהם ומכריהם וחלקם התכוונו לצאת לחו"ל כדי להצטרף ללחימה בסוריה, בשורות ארגון הטרור הרצחני.

    הגרעין הקשה של הפעילים, כלל, כאמור, גם עובדים בתוך מערכת החינוך המשמשים כמורים בבתי ספר בנגב. חלקם ניצלו את מעמדם וניסו לעשות נפשות למען דאע"ש, בקרב תלמידים ומורים, בין כתלי בית הספר.

    מלבד העצורים, נחקרו בפרשה זו מורים נוספים וכן מנהל של אחד מבתי-הספר אשר נחשד כי ידע על תמיכתם בדאע"ש ועל מעשיהם של חלק מהמורים המעורבים ולא נקט נגדם צעדים. בחקירתו טען כי לא ידע.

    IMG-20150706-WA0005

    העצורים הם:

    1. בשיר ג'ברין סלים אבו אלקיעאן, יליד 89', תושב חורה, מורה בבי"ס יסודי בחורה, נעצר לחקירה ב- 17 מאי 15' והודה, בין היתר, כי פעל להפצת רעיונות דאע"ש ברשתות חברתיות באינטרנט ובאמצעות שליחת סרטונים של דאע"ש לבני משפחתו, חבריו ומכריו. ב- 11 ביוני 15' הוגש ע״י פרקליטות מחוז דרום לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע, כתב אישום כנגדו בגין עבירות של פרסום, החזקה והפצת חומר של התאחדות בלתי מותרת ותמיכה בארגון טרוריסטי.

    2. אכרם ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן, יליד 85', תושב חורה, מורה בבי"ס יסודי ברהט, נעצר לחקירה ב- 2 יוני 15', הודה כי הוא תומך בדאע"ש והשתתף במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה. ב-22 ביוני 15' הוגש לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום המייחס לו עבירה של השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת.

    3. מחמד ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן, יליד 88', תושב חורה, מורה בבי"ס תיכון בחורה, נעצר לחקירה ב- 2 יוני 15', הודה בתמיכה בדאע"ש והשתתפות במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה. כמו כן, הודה כי תכנן לצאת ביולי 15' לסוריה כדי להצטרף לדאע"ש, במסווה של יציאה לעומרה בסעודיה. ב-28.6.15 הוגש לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום המייחס לו השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין.

    4. עיסא שחדה/חדר חסן אבו אלקיעאן, יליד 88', תושב חורה, נעצר לחקירה ב-13 יוני 15', הודה בתמיכה בדאע"ש והשתתפות במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה. כמו כן, הודה כי תכנן לצאת ביולי 15' לסוריה כדי להצטרף לדאע"ש, במסווה של יציאה לעומרה בסעודיה. ב-1 ביולי 15' הוגש לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום המייחס לו עבירות של: קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת, השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת ונסיון ליציאה שלא כדין.

    5. שריף שחאדה רזק אבו אלקיעאן, יליד 92', תושב פזורת עתיר, הודה בתמיכה בדאע"ש והשתתפות במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה. כמו כן, הודה כי תכנן לצאת ביולי 15' לסוריה כדי להצטרף לדאע"ש, במסווה של יציאה לעומרה בסעודיה. ב-1 ביולי 15' הוגש לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום המייחס לו עבירות של: קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת, השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת ונסיון ליציאה שלא כדין.

    6. חמזה עבד עלי אבו אלקיעאן – יליד 88', תושב חורה, מורה, עלה בחקירות כתומך דאע"ש וכמי שהשתתף במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה.



    0 תגובות